Podívejte se, jak jsou s našemi výrobky spokojeni naši zákazníci
Starší Toyota Land Cruiser a aditivum do nafty.
Provozuji starší LandCruiser (2006) s 3litrovým motorem 1KD. Na obrázku jsou výsledky měření emisí při technických prohlídkách v r.2021 (dole) a 2023 (nahoře).Je celkem pozoruhodné, že výsledky z r.2023 jsou o dost lepší, než v r. 2021.
Ale i spotřeba se snížila. Bývala kolem 13 l a teď v zimě je kolem 12, létě to bylo mírně přes 11 l/100km.
Do nafty pravidelně přidávám Pro-Long Diesel Plus, na 50 l asi tak 30 ml. Naftu beru až na výjimky u stejné pumpy.
Způsob jízdy: většinou krátké trasy 3-8 km často s přívěsem, občas také 60-100, ročně najedu tak 5000 km.
K pociťovanému zlepšení došlo v únoru 2023.
Zaznamenal jsem zvýšení výkonu a pokles spotřeby, snížení volnoběžných otáček.
Nemohu samozřejmě dokázat, že je to výlučně zásluha aditiva do nafty Pro-Long, ale nic jiného se nenabízí.
Pavel Balek leden 2024
S kým spolupracujeme
Komu dodáváme
Spokojený závodník Roman Častoral říká:
Jakým způsobem může pomoci správné mazání a aditiva na výkon a výdrž vozu?
Již 10 let používáme aditivum do oleje PRO-LONG, z čehož je patrné, že správné mazání je důležité. Na závodech jsme prorazili dvakrát převodovku, a právě díky PROLONG aditivu do oleje jsme dojeli do cíle, ač úplně bez oleje. Po rozebrání byl motor netknutý! Z oleje a PRO-LONGU se vytvořila bílá pasta, která pomohla část jízdy bez oleje přečkat. Ani na hřídeli nic nebylo. Pokud bych situaci komentoval pro širší veřejnost, kliková hřídel běhá na olejovém filtru a PRO-LONG zajišťuje, aby se olejový film nepřetrhl v otáčkách. Když není přísada natolik kvalitní, jako je Prolong, tak se olejová vrstva "přetrhne". Nás už to několikrát zachránilo při závodech.
Doporučil byste použít tyto přísady i do osobního vozu pro zlepšení jízdních vlastností na běžných silnicích? Nebo jsou takové "fajnovosti" jen pro závodníky?
Do našeho tahače Ducato používáme aditiva do nafty značky Prolong a i při plně naloženém vozidle je znát, že nárůst výkonu tam 100% je. Najedeme 6000 km a i v rámci úspory kdy dáváme jen 1 pixlu Prolongu do 250 L nádrže, už ta 1 lahev je znát v naftě, Ducato lépe jede na dálnicích. Zkoušeli jsme Prolong do nafty i na autobuse, a tam byl výkon také lepší, i když to už lezlo do peněz (spotřeba 25 L). Kdo jezdí hodně naložený, nebo tahá karavan, pro toho je Prolong určitě pozitivní věc.
A ostatní řidiči?
Česká nafta jede podstatně méně, na Španělskou a Francouzkou naftu to jede víc. PRO-LONG dokáže Českou naftu hodně vylepšit. Motor pak dostane jiný hlas, jede na méně plynu. Také když má auto hodně najeto, řidič pozná po přidání Prolongu do nafty zlepšení.
Oleje se dělají dnes řídké, aby to startovalo i v zimě. My pro závody máme budíka, který ukazuje, kolik přesně to maže, a když se do oleje přísada PRO-LONG dá, tak se o dvě desetiny mazání zvedne. A to je super v extrémních podmínkách, když se to přehřívá. Např. v Čechách oblíbené ježdění z kopce na volnoběh.
Jak to funguje přesně?
Pokud jedeme z kopce pod plynem, motory mažou kolem 4 atmosfér mazacího tlaku. Ve chvíli kdy vyřadíme, klesne mazání pod 2 atmosféry, někdy až na 1,3, což je pro motor špatné. A když tam ten PROLONG je, tak přecejen zlepší mazání i za nižšího mazacího tlaku. Proto není až takové překvapení, že lépe vypadají motory aut, která se více "honí", než ty, co se šetří. Znáte ten šedý povlak na víčku od oleje? Bývá to 0,5 mm až někdy 1 cm vrstva. Při používání prolongu se srážení vody omezuje, a uvidíte, jako my, že šedý povlak na víčku oleje - tzv. mléko - se dělat nebude.
Referece ke stažení
Společnost | Kategorie | Rok | Soubor |
Sbor dobrovolných hasičů, ČEZ a.s. elektrárny Počerady |
Test na motoru pohánějící speciální protipožární čerpadlo | 1999 | více... |
Profesor Ing. Jiří Kovář, CSc. | Kompletní analýza oleje testovaná na osobním automobilu Škoda Felicia Combi 1,3MPI | 1998 | více... |
SPP, š. p. Bratislava | Test na plynové turbíně ST 1,5 MW | 1998 | více... |
KAMKO s.r.o. |
Test maziv PRO-LONG OIL plus, DIESEL plus a MARINE GREASE. aplikace na vozech Avia, Liaz, Tatra |
1997 | více... |
TEST OIL - Josef Anderle | Test na převodovce Rottova dmychadla | 1997 | více... |
TEST OIL - Josef Anderle | Test na osobním automobilu Škoda Favorit | 1997 | více... |
BENZINA, a.s. | Test aditiva OIL plus | 1996 | více... |
SINTEF vědecko-technologický institut v Norsku |
Rozsáhlé a dlouhodobé testy výrobků PRO-LONG | 1987 | více... |
U Tří cest 181, 250 75 Nový Vestec
tel.:fax:/
mobil: +420 603 273 776e-mail: info@pro-long.cz /
web www.pro-long.cz
položek v košíku: 0